El Discóbolo

El discóbolo

  Registro: 1035

  Dimensións: 20.5 x 13 cm

  Técnica: lapis sobre papel

  Categoría: academicismo

Comentario:

Ao longo das súas viaxes, Isidoro apunta todo o que ve e lle chama a atención, neste caso copia o Discóbolo de Mirón, que se encontra no Museo Vaticano.

"Mirón consigue con el Discóbolo la captación de movimientos en el momento de máximo desequilibrio del cuerpo, el instante en el que el atleta se dispone a iniciar el giro para soltar el disco, con el cuerpo contraído y apoyado en el pie derecho. Asombró a sus contemporáneos por la postura atrevida de un cuerpo en contorsión y tensión, pero los músculos son todavía planos y las facciones poco expresivas".

Na obra, Brocos, copia a situación pero cun punto de vista novedoso xa que o debuxa cun plano postrero, ao contrario que o orixinal. Por iso non vemos as faccións da cara e si das costas, ademais do tronco de árbore que ten tras de si. Amosa a escena clásica con trazos ténues e firmes, con pouca profundidade no tratamento dos músculos do atleta.

Ao dorso realiza un apuntamento dunha escultura clásica. Debuxa con trazos ténues, xogando coas luces e as sombras, a un home espido recostado sobre un xibón no que penden unhas sabas que forman os pregos tan característicos nas obras escultóricas de Isidoro.


1 Historia del Arte. Vicens Vives: Barcelona, 1993.